Slik foregår en handel på Amfibi.no
Steg 1
Når du har funnet riktig produkt og bestemt deg for å kjøpe det, klikker du på den gule knappen "Kjøp", da legges produktet i handlekurven din og om du ønsker det kan du fortsette å handle. Når du har handlet ferdig, klikker du på Handlekurven oppe i høyre hjørne. Da kommer du til kassen. Kontroller at du har valg riktig antall, modell, farge og størrelse.
Steg 2
Om alt stemmer kan du gå rett til betaling eller du kan velge å
registrere deg som kunde hos Amfibi, dette er valgfritt og gir deg mulighet til å følge ordren din og du får en ordrehistorikk på alle dine kjøp hos oss.
Om du registrerer deg som kunde, går det raskere å handle i fremtiden. Første gang oppgir du dine personopplysninger og trenger deretter bare å logge inn med brukernavn og passord uten å oppgi ytterligere opplysninger - de er allerede lagret! Dessuten vil kunder med rabattavtale slik som DNT-medlemmer og andre automatisk få registrert sin spesialpris i nettbutikken.
Steg 3
Når du har valgt kasse og fylt ut etterspurte opplysninger, kan du velge betalingsmetode. På Amfibi tilbyr vi kortbetaling, kredittkjøp eller du kan hente og betale varen på vårt lager på Lørenskog.
Sjekk en ekstra gang om du har notert riktig e-post adresse. Dersom denne er feil vil vi få problemer med å kontakte deg i forbindelse med ordren din.
Steg 4
Nå avslutter du kjøpet ved å klikke på “Fullfør kjøp”. Når du klikker på Fullfør kjøp godkjenner du
våre kjøps- og fraktvilkår. Deretter følger du stegene for valgte betalingsmetode.
Steg 5
Du mottar en ordrebekreftelse for kjøpet ditt på e-post. Deretter en e-post med sporingsnummer når varen sendes fra vårt lager.
Fraktvilkår
På Amfibi beregnes fraktkostnaden etter postens satser i handlekurven når du sjekker ut. Frakt i Norge ligger normalt på mellom 89,- og 99,- kroner avhengig av hvor i landet du bor, men store og tunge ting som nevnt ovenfor kan ha frakttilegg. Frakten fremkommer så fort man har tastet postnummer.
Ved betaling med Klarna tilkommer et gebyr til Klarna på 49 kroner. Dette tilkommer uavhengig av om du skulle ha rett til fri frakt.
Du kan også velge å hente varen selv hos oss på Lørenskog. Da betaler du selvfølgelig ikke frakt. Velg i så fall "Hent" som betalingsmåte.
Normalt har du 14 dager på deg til å hente pakken fra utleveringsstedet. Du vil bli opplyst om når du kan hente pakken og en påminnelse blir sendt etter én uke. Dersom varen ikke hentes innen 14 dager vil den bli sendt i retur til oss. Dersom du har glemt å hente pakken din eller noe galt har skjedd og varen er sendt i retur til Amfibi, ta kontakt så snart som mulig slik at vi får sendt den tilbake til deg igjen. Hvis du nekter å motta en pakke fra oss og den går i retur, belaster vi et gebyr på kr 299,- for frakt, returfrakt og administrasjon i forbindelse med retur. Dette er fordi vi da har hatt jobben med å pakke varen, returbehandle den, samt betale for frakt og returfrakt uten at vi har hatt noen inntekter. Ved henting på vårt showroom har du syv dager på deg fra du får bekreftelse om at du kan hente varen.
Leveringstider og lager
Under hele leveransetiden vil du kunne følge ordren gjennom e-post fra amfibi og, når pakken er sendt, gjennom sporingsnummeret som blir sendt på e-post så snart pakken sendes fra butikken. Dersom noe uforutsett skulle skje og ordren blir forsinket ut over dette vil du få en e-post om dette. Varer vi har på lager sendes vanligvis samme eller påfølgende virkedag kl. 14 etter du har bestilt fra oss, og på varer vi må bestille inn tar det noe lenger tid, vi får normalt sendt det 2-8 virkedager etter din bestilling er lagt inn.
For at vi skal kunne gi deg best mulig priser kombinert med et stort vareutvalg har vi valgt å ha større vareutvalg på Amfibi.no enn det vi faktisk har på lager. Dette er fordi vi har gode avtaler med våre leverandører som kan levere raskt fra eksterne lager. At en vare er tilgjengelig i nettbutikken betyr altså ikke nødvendigvis at vi har den på lager og kan sende den umiddelbart, men at vi kan skaffe den på relativt kort varsel. Du vil derfor kunne oppleve at varene noen ganger blir sendt ut dagen etter du bestilte og andre ganger at det tar noen flere dager. Dersom noe uforutsett skulle skje, og verken Amfibi eller våre leverandører har varen på lager, vil vi ta kontakt for å finne en god løsning sammen med deg.
Noen ganger oppstår dessverre feil på nettsiden i form av feil farge på produktbildet sammenlignet med fargen beskrevet i nedtrekksmenyen. Ved slike tilfeller er det alltid den skriftlige beskrivelsen av fargen i nedtrekksmenyen som overstyrer hva som blir plukket og sendt. Ofte har vi en link til produktet på produsentens hjemmesider nederst i produktbeskrivelsen, hvor man kan dobbeltsjekke at bilde og tekst korresponderer. I tilfeller hvor en slik feil forårsaker feilsending dekker vi selvsagt returkostnader og vil gjøre vårt beste for å skaffe ønsket produkt.
Betalingsmetoder
På Amfibi har vi flere forskjellige betalingsmetoder for at du som kunde skal kunne velge den som passer deg best. Du kan velge mellom Klarna faktura/konto, kortbetaling, postoppkrav eller å hente og betale varen i butikk. Se også
Amfibis vilkår for kjøp.
Klarna Faktura eller Konto
Betal trygt på nettet med Klarna. Klarna er et selskap som tilbyr integrerte betalinger på tvers av nettbutikker. Gjennom klarna kan du få en samlet faktura på alt du kjøper, uavhengig av nettbutikk. Du kan opprette og administrere kreditt eller avdragsbetalinger. Du kan lese mer om
klarna på nettsidene deres.
Klarna Faktura
I en fysisk butikk kan du alltid kjenne og klemme på en vare før du betaler. Det synes vi er fint. På den måten er du sikker på at du betaler for det du faktisk vil ha. Klarna faktura fungerer akkurat slik – varen først, og så betale. I tillegg forenkles handelen på nettet ytterligere ved at du kun trenger personnummeret ditt når du skal betale med Klarna. Borte er behovet for å ha kort og kortleser tilgjengelig ved nettkjøp. Mer informasjon om
Klarna faktura finner du på deres nettsider. Ved bruk av Klarna faktura tilkommer et fakturagebyr på kr 49,-.
Klarna Konto
Av og til er det fint å kunne betale i eget tempo. Derfor kan du som velger delbetalingsalternativet Klarna konto selv bestemme hvor mye du ønsker å betale hver måned, så lenge det er høyere en fakturaens minst å betale beløp.
Når du handler med Klarna konto samler du dessuten alle kjøp på en faktura. En annen smart ting er at Klarnas delbetalingstjeneste er utformet for nettet. Det betyr at du slipper vanskelige skjemaer og innlogging og i stedet bruker personnummeret ditt når du handler. Mer informasjon om
Klarna konto finner du på deres nettsider. Egne priser for denne tjenesten tilkommer.
Se mer under kjøpsvilkår.
Kortbetaling
Velger du å betale med bank- eller kredittkort, tilkommer ingen ekstra avgifter. Vi godtar VISA og Mastercard. Kortbetaling behandles av vår betalingspartner BBS netterminal for å garantere rask og sikker betaling. Når du velger kort som betalingsmetode, sendes du videre til en sikker side på Nets for kortbetaling. På den siden velger du korttype, oppgir kortnummer, gyldighetsdato, kortets sikkerhetskode samt kortinnehavers navn. Det kontrolleres så at kortopplysningene stemmer og at det er dekning på din konto. Når varene er klare for sending fra butikken, trekkes pengene fra din konto, og den reserverte summen overføres via Nets til Amfibi. Nets, som håndterer kortopplysningene, oppfyller kravene for sikker netthandel fra Visa, Mastercard og BankID.
Hente og betale varen ved vårt lager/showroom
Besøksadressen er:
Velit Outdoor AS (Amfibi)
Se åpningstider i lager-/showroomlinken til høyre på siden
Retur, bytte og reklamasjon
Retur
Amfibi har 365 dagers returrett. Det betyr at du kan returnere ubrukte varer i original emballasje innen 365 dager fra du mottok den. Så snart varen er mottatt og behandlet av Amfibi vil pengene bli satt tilbake på konto, merk at det kan ta en til to dager fra bekreftet kreditering før banken din registrerer overføringen. Vi etterstreber å utføre krediteringer hver uke, men i de mest hektiske periodene må det påberegnes at det kan ta opptil 15-20 dager før alle returer er behandlet. For å returnere en vare må du benytte et angrerettskjema som legges ved varen du sender i retur. Skjemaet ligger vedlagt i e-post med ordrebekreftelsen. Det er ikke nødvendig å ta kontakt med Amfibi før du sender varen. Bare husk å ta vare på sporingsnummeret på pakken da du er ansvarlig for varen til den er nådd frem. Vi anbefaler på det sterkeste å ikke sende returer som brev med mindre produktet er lite og lett og med en totalverdi på maksimum 200 kroner, da brevforsendelser ikke er sporbare og ikke gir rett til refusjon fra Posten Norge om de kommer bort underveis. Send oss gjerne også sporingsnummeret på returen, da kan vi behandle den enklere og raskere.
Ved returer må kunden selv betale for frakt tilbake til butikken, mens alle kostnader som faktisk er belastet kunden, herunder porto, ekspedisjonsgebyr og postoppkravsgebyr i tillegg til varekostnaden, krediteres i sin helhet. Enkelte velger å bruke returretten som en test av produktstørrelser og bestiller for eksempel flere jakker samtidig og leverer tilbake den som ikke passer. Vi mener at informasjonen om produktene og oversikten over størrelser fra leverandører gir muligheten til å finne korrekt størrelse uten å bestille flere størrelser. Er du usikker er vi mer enn behjelpelige med å finne ut hvilken størrelse som passer deg. Da sparer vi sammen tid og miljø. Hvis du nekter å motta en pakke fra oss og den går i retur, belaster vi et gebyr på kr 299,- for frakt, returfrakt og administrasjon i forbindelse med retur. Dette er fordi vi da har hatt jobben med å pakke varen, returbehandle den, samt betale for frakt og returfrakt uten at vi har hatt noen inntekter.
Gratis bytte
Ved bytte av vare ber vi deg ta kontakt snarest mulig via e-post til kundeservice@amfibi.no. Det enkleste for deg er å trykke “reply” på ordrebekreftelsen. For å kunne gi deg god og raskest mulig hjelp ber vi om at du opplyser om følgende:
• Fullt navn.
• Kundenummer eller fakturanummer for kjøp av varen. (det finner du i høyre hjørne på den gjeldende faktura.)
• Hvilken vare det gjelder.
• Varenummer.
• Størrelse og eventuelt fargen.
• Beskriv hvorfor du ønsker å bytte og hva du vil bytte til.
Vi vil da sende deg en returpakkelapp pr. epost for utprint.
Deretter skriver du den samme meldingen og legger ved varen du sender oss til bytting. Se postadressen nedenfor.
Reklamasjon
Dersom du oppdager en feil på en vare ber vi deg kontakte Amfibi snarest mulig via e-post til kundeservice@amfibi.no. For å kunne gi deg god og raskest mulig hjelp ber vi om at du opplyser om følgende:
• Fullt navn.
• Kundenummer eller fakturanummer for kjøp av varen. (det finner du i høyre hjørne på den gjeldende faktura.)
• Hvilken vare det gjelder
• Varenummer
• Størrelse og eventuelt fargen.
• Beskriv feilen eller mangelen ved varen.
Da kan vi hjelpe deg med en ny erstatningsvare så kjapt som mulig!
Før du sender inn en reklamasjon bør du ha tatt kontakt som beskrevet ovenfor og forklare hva det gjelder. Da vil vi ut i fra beskrivelsen ta stilling til om det er en reklamasjonssak eller ikke. Når du har fått klarsignal til å sende inn varen ber vi deg om at den er ren, enten det er sko, tøy eller andre ting. Som regel leverer vi varen rett videre til produsent for en vurdering fra deres side om de ønsker å behandle det som en reklamasjon. I noen tilfeller vil du også få beskjed om å sende varene direkte til produsent for enklere og raskere behandling.
Amfibi vil dekke fraktkostnad for varen kun dersom opplysningene som blir gitt er korrekte og det er en reell reklamasjon. Dersom det skulle vise seg at reklamasjonen er feilaktig beskrevet eller egentlig gjelder slitasje som ikke dekkes av reklamasjonsretten vil du selv måtte betale frakt.
Retur, bytte og reklamasjon sendes til:Velit Outdoor AS
Industriveien 8B
1473, Lørenskog
Norge
Merk pakken om det gjelder retur, bytte eller reklamasjon.
Send oss gjerne sporingsnummeret på pakken, da vi raskere kan behandle din pakke ved evt. forsinkelser.
Ordrebekreftelse
Når du har lagt inn en bestilling, mottar du en ordrebekreftelse via e-post med informasjon om din bestilling. Kontroller alltid ordrebekreftelsen som vi sender via e-post for å se at alt stemmer. Skulle det være noe du lurer på, så kontakt vår kundeservice på kundeservice@amfibi.no omgående. Ta alltid vare på ordrebekreftelsen og husk å oppgi navn, kundenummer eller ordrenummer ved kontakt med vår kundeservice. Vil du annullere eller endre noe i din ordre, bør du kontakte vår kundeservice så fort som mulig. Våre leveranser skjer fortløpende, og derfor er det dessverre ikke alltid mulig å endre ordren, men vi sjekker gjerne muligheten for deg.
Ordrebekreftelsen er kun bekreftelse på at du har kjøpt/bestilt produkter hos Amfibi, ikke at produktet er sendt. Når produktet/produktene sendes til deg eller er klar for henting i butikk vil du få en ny e-post med sporingsnummer slik at du kan se når pakken når frem til deg.
Dersom du ikke har mottatt ordrebekreftelse fra oss ber vi deg kontakte kundeservice@amfibi.no for å finne ut hvorfor du ikke har fått denne. Det kan blant annet komme av at det er skrivefeil i e-post adressen du oppga når du bestilte varen.
Gavekort
Vi har for tiden ikke gavekortfunksjon